Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych

Skład osobowy Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych na lata 2011-2015:

  1. Pan Sławomir Matkowski - przewodniczący, kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Somoninie,
  2. Pani Marzena Korzeniewska - zastępca przewodniczącego, Pełnomocnik Wójta Gminy Sierakowice ds. Osób Niepełnosprawnych,
  3. Pani Gabriela Jóskowska - sekretarz, kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chmielnie,
  4. Pani Beata Ludwichowska - członek, przewodnicząca Stowarzyszenia "Tacy Sami" w Przodkowie,
  5. Pan Czesław Bir - członek, artysta ludowy - osoba niepełnosprawna.

Podstawa prawna:

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych działa na podstawie art. 44b i art. 44c ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. 2003 r. Nr 62, poz. 560).

Powołana przy Staroście Kartuskim, Powiatowa Społeczna Rada do spraw Osób Niepełnosprawnych pełni funkcję organu opiniodawczo - doradczego.

Zadania Rady:

  • inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz realizacji ich praw,
  • opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych i ocenia ich realizacji,
  • opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Powiatu Kartuskiego pod kątem ich oddziaływania na jakość życia osób niepełnosprawnych.

Organizacja i tryb działania rady:

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych składa się z pięciu osób. Powoływana jest spośród przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie danego powiatu, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego. Rada jest organem opiniodawczo - doradczym, jej kadencja trwa 4 lata.

Rada zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków powiatowej rady dokonuje wyboru przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza. Przewodniczący, wiceprzewodniczący i sekretarz tworzą prezydium powiatowej rady, wybierane na okres jednego roku.

Posiedzenia powiatowej rady odbywają się co najmniej raz na kwartał. W czasie spotkań członkowie poruszają tematykę związaną w szczególności z problemami dotyczącymi integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, ich edukacji oraz sytuacji życiowej a także realizacji praw osób niepełnosprawnych.

Na posiedzenia mogą być zapraszani, w celu prezentacji stanowiska w omawianych sprawach, przedstawiciele nauki oraz innych organów, organizacji i instytucji niereprezentowanych w Powiatowej Radzie. Każdorazowo po spotkaniu jest spisany protokół.

Powiatowa Rada wyraża swoją opinie w sprawach należących do zakresu jej działania. Głosowania są jawne.

Obsługę organizacyjno - techniczną Powiatowej Rady zapewnia Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kartuzach.

Osoba do kontaktu:

Grzegorz Mikiciuk - Kierownik działu pomocy osobom niepełnosprawnym

tel. 58 685 33 20 w. 111.

  • Wersja serwisu bogata graficznie
    Wersja serwisu bogata graficznie